Sukces w sprawie ulgi meldunkowej

Miło nam poinformować o sukcesie w sprawie dotyczącej tak zwanej ulgi meldunkowej. Naczelny Sąd Administracyjny, po wyczerpaniu wszystkich możliwych instancji, przyznał rację podatnikowi i uchylił poprzednie niekorzystne dla niego decyzję Dyrektora Izby Skarbowej oraz wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. W efekcie tego rozstrzygnięcia podatnik otrzyma zwrot zapłaconego podatku (niemal 19% wartości nieruchomości) wraz z odsetkami.

Naczelny Sąd Administracyjny uznał argumenty podatnika przedstawione w skardze kasacyjnej i nie zgodził się z argumentacją organu podatkowego dotyczącą ścisłego, wręcz zawężającego interpretowania przepisów ustawy, a w zasadzie kilku ustaw podatkowych, bo z taką sytuacją mieliśmy miejsce w tej sprawie.

Udało się podtrzymać korzystną w ostatnich kilkunastu miesiącach linię orzeczniczą Naczelnego Sądu Administracyjnego, a co ważne w chwili składania przez podatnika skargi kasacyjnej dominujące linie orzecznictwa były niekorzystne.

Ta sprawa to przede wszystkim przykład determinacji podatnika, na którego niesłusznie nałożono podatek i który postanowił się nie poddawać, lecz powierzyć swoją sprawę profesjonalnemu pełnomocnikowi. Połączenie determinacji podatnika oraz wiedzy profesjonalistów doprowadziło sprawę do szczęśliwego finału.

Piszemy o tym sukcesie, ponieważ zapadł on w sprawie, przy której współpracował jako doradca podatkowy i jeszcze jako aplikant radcowski Konrad Bańdo.

O sprawie napisano na portalu dziennika Rzeczpospolita rp.pl https://www.rp.pl/Podatki/306219979-PIT-zamiast-innego-oswiadczenia—NSA-o-uldze-meldunkowej.html

Sygn. akt wyroku NSA II FSK 2127/17  (do odnalezienia w wyszukiwarce orzeczenia.nsa.gov.pl)